i miss.

Helloooo,
ska snart iväg och hämta ut mina kläder och hyra film, blir en sån dag idag

(den här texten är nog helt meningslös för många av er,)
låg hela natten och tänkte på min saknade klass, 9F.
det är helt otroligt vad man kan sakna små saker,
av just alla sakerna som vi gått igenom med klassen m.m
så var det just dagen då jag köpte min jeans shorts på hippus som fick min börja gråta,
jag har ingen anning om varför..
men den dagen var så lyckad.
minns att jag och emelie gick och köpa glass efter det, (kanske det jag minns?)
kanske en glass skulle sitta bra, men nej.
jag saknar min klass.
jag saknar alla gånger man satt och darrade och händerna blev svettiga av att man skulle upp och redovisa, det man tänkte på i en hel vecka innan. och allt man hoppades på var att någon annan skulle göra bort sig mera. hur mycket man än tränade så blev det skit av det ändå, det visste alla. men det gjorde ingeting, för man blev så van.

alla våra hajker tilsammans, varje år. inte kunde vi hitta på någonting annat för en gångs skull, utan hajk, samma vanliga hajk. men dem var ju helt otroliga igentligen.
den gången i sjuan som emelie och julia köpte samma tröja, ( såg ut som en polkagris lakris/halon för att vara exakt. alla dessa små saker, gud.
alla gånger man gick fram till "lilla bibloteket" för att ta sig en bok, samma vanliga tråkiga sönderslitna bok med krossade äpplen på baksidan. samma vanliga bok, som slutade med att han dog klockan 23.00 i snödrivan, eftersom någon slog honom med en cykelpump. "i beg you a parton"

alla gånger julia tog fram en 20lapp ur sin ficka och gav mig det leendet. "spara dags" alla gånger hon sprang fram till tavlan, skrev våra namn och sprang till spara. haha.
gången då sofie kom fram, och sa att hon hade något hemligt att berätta, och bara jag gick veta det i början.
och det gick en hel dag innan dom andra fick veta det, och var vad det.. jo hon hade shoppat på nelly.
haha, gud!  alla fredagar som jag och hanna köpte ben och jerrys, samma vanliga visa.
gå till gamlegården, be om skedar. gå tillbaka. "och göra det vi alltid gör," jag går in och hon står kvar utanför tysta rumet. allt var så planerat, in i minsta detalj. jag saknar min tvilling, min andra halva som förstod allt.
förstod alla idiotiska skämt, som ingen annan förstod.

det jag vill få fram är att jag verkligen saknar er, vardagen med er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0